De ce nu trebuie sa consumam suplimente alimentare fara acordul medicului ?

vit si min

De ce nu trebuie sa consumam suplimente alimentare fara acordul medicului ?

Niciodata nu trebuie sa luati vitamine si minerale , fara analize anterioare ! Trebuie sa consumati doar ceea ce ii lipseste organismului vostru !

Administrarea in exces de vitamine si minerale va poate face mai mult rau decat bine ! De aceea este foarte bine sa va faceti cel putin o data pe an un set complet de analize , sa stiti cum stati la capitolul minerale si vitamine . Luate in exces va pot face mai mult rau decat lipsa acestora !

 

Majoritatea oamenilor cred ca aceste pastile sunt naturale si au o incredere oarba in ele , din moment ce se pot elibera fara prescriptie medicala .

index

In 2009 un studiu in Marea Britanie arata ca peste 30 % din suplimentele alimentare vandute in farmacii si magazinele cu produse naturale , contineau ingrediente in alte doze decat cele specificate pe prospect ! Acelasi studiu al celor din Asociatia ConsumerLab , arata ca multe dintre aceste suplimente alimentare erau contaminate cu plumb . Primele semne ale intoxicatiei cu plumb sunt de obicei subtile , si nespecifice , aparand la sistemul nervos , al celui gastro- intestinal sau muscular .In cazul in care problema nu este depistata la timp ,  plumbul poate provoca delir , atacuri de apoplexie sau chiar coma .

 

Totusi problema nu este asa de simpla !vitamine_san

De exemplu : Supradozajul cu vitamina E , poate creste riscul aparitiei hemoragiilor , mai ales daca pacientul ia anumite medicamente pentru inima ( anticoagulante ) .

Consumul crescut de vitamina A , provoaca stari de oboseala cronica si de somnolenta , poate creste riscul aparitiei cancerului la ficat si la plamani  , putand cauza si malformatii congenitale sau reducerea densitatii oaselor ! La femeile insarcinate , dozele prea mari de vitamina A pot duce la nasteri premature sau avort spontan .

Dozele mari de vitamina C pot forma calculi renali . Consumata in exces , poate impiedica eliminarea corecta a toxinelor prin urina  , inlesnind formarea pietrelor la rinichi. Mai mult  , poate cauza sangerari nazale , hemoragii , chiar scorbut , care netratat poate deveni chiar fatal . Doza zilnica recomandata pe zi de Vit. C este 60-95  mg / zi . Aceasta cantitate se poate lua dintro salata de brocoli sau un pahar de suc de portocale  ( stoarse in casa ) .

 

Excesul de vitamina PP ( pelagra – asigura functionarea normala a creierului ) , poate creste riscul aparitie gutei si a diabetului .

Aportul Excesiv de Calciu atrage o functionare necorespunzatoare a rinichilor si scaderea absorbtiei altor minerale cum ar fi  , zincul , fierul si magneziul . De asemenea , cercetatorii de la Univeritatea California , au ajuns la concluzia ca excesul de calciu , poate contribui la ingustarea vaselor de sange din creier si instalarea dementiei .

Vitaminele din grupa B-urilor  nu trebuiesc luate decat dupa un control amanuntit ! Consumul in exces poate accelera dezvoltarea celulelor canceroase ! Vitaminele din grupa B se gasesc in fructe, legume, cereale si produse de origine animala. Cu alte cuvinte, e greu sa le ratati daca aveti o alimentatie echilibrata. Exista insa o exceptie.

„B 12 se gaseste numai in produse de origine animala si atunci vegetariaenii trebuie sa ia suplimente cu B12 pentru ca altfel fac anemie megaloblastica”, spune medicul de familie Octavia Mironescu.

Desi se gasesc in aproape toate alimentele neprocesate, vitaminele din grupa B se pot distruge usor prin preparare termica de durata.

Vitaminele din grupul B sunt hidrosolutibile si orice eventual exces din alimente se elimina prin urina. Nu acelasi lucru se intampla daca va autoadministrati suplimente alimentare care contin B-uri.

In ultimii ani, Societatea Americana de Cancer a facut mai multe studii care au pus in evidenta legatura dintre administrarea acestor suplimente si procesele maligne.
„Alte studii au aratat ca folosirea tiaminei si a acidului folic adica vitamina B9 la persoanele care au fost descoperite cu procese maligne au determinat accelerarea dezvoltarii si cresterii tumorale” ,spune medicul de familie Octavia Mironescu.

Acesta situatie face ca medicii sa recomande suplimentele alimentare care contin Buri doar in cazul unor carente grave.

Un studiu recent al celor de la Universitatea harvard , arata ca vitaminele C , E  si betacarotenul , protejeaza inima atunci cand sunt extrase din alimentele pe care le consumam  ( proaspete , neprocesate termic )  , atunci cand acestea provin din suplimente alimentare extrase sintetic nu au nici un efect benefic asupra organismului !

De aceea toti specialistii ne sfatuiesc sa avem o dieta sanatoasa si echilibrata !

In acest fel nu vom apela la suplimentele alimentare decat in cazuri de carente majore si de incapacitatea organismului de a le extrage din alimente .

Daca totusi va incapatanati sa luati aceste suplimente fara avizul unui specialist  , va recomand sa cititi cu atentie prospectul sa aveti in vedere exentualele efecte adverse !

Dar cel mai important este sa invatam sa mancam sanatos ! Este mai placut decat sa luam pastile !

 

 

Ce sunt vitaminele?
Cand rostesc cuvantul „vitamina”, cei mai multi dintre noi se gandesc imediat la pilule si de aici ia nastere, in mod automat, confuzia cu drogurile si medicamentele. Or, in ciuda faptului ca vitaminele pot suplini adesea atat rolul medicamentelor cat si pe cel al drogurilor, ele nu sunt nici una, nici alta. In termeni cat se poate de simpli, vitaminele sunt substante organice necesare vietii. Ele indeplinesc un rol esential in functionarea normala a organismului omenesc, si cu cateva exceptii, nu pot fi sintetizate in cadrul metabolismului intern.

Absolut necesare pentru cresterea, mentinerea vitalitatii si bunastarea generala a organismului nostru vitaminele se gasesc in cantitati foarte mici in toate alimentele de provenienta naturala. De acolo trebuie sa le obtinem noi, sau din ratiile suplimentare. Un amanunt foarte important de retinut este acela ca suplimentele la care ne referim – disponibile sub forma de tablete, capsule, picaturi, prafuri si uneori injectabile – sunt doar substante naturale extrase din plante si animale, daca nu sunt sintetice. Viata nu poate exista decat in prezenta tuturor vitaminelor esentiale. Pentru a trai trebuie sa extragem vitaminele din alimentatia naturala, sau sa completam necesarul cuvenit.

Vitamins-And-Minerals-foods-for-Baby

Numele vitaminelor

Datorita faptului ca atunci cand au fost decoperite nu li se cunostea compozitia chimica si deci nu li s-a putut da un nume stiintific, majoritatea vitaminelor au fost desemnate pintr-o litera a alfabetului. Astazi se cunosc urmatoarele vitamine:

  • Vitamina A (retinol, caroten);
  • Vitaminele din grupul B complex: B1 (thiamina); B2 (riboflavina); B3 (niacina, nicotinamida); B6 (piridoxina); B10; B11 (factori de crestere); B12 (cobalamina, cianocobalamina); B13 (acid orotic); B15 (acid pangamic); B17 (amigdalina); Bc (acid folic); Bt (camitina); Bx sau APAB ( acid para-aminobenzoic); colina; inozital;
  • vitamina C (acid ascorbic);
  • vitamina D (calciferol, viosterol, ergosterol);
  • vitamina E (tocoferol);
  • vitamina G (riboflavina);
  • vitamina H (biotina);
  • vitamina K (menadiona);
  • vitamina L (necesara pentru lactatie);
  • vitamina M (acid folic);
  • vitamina P (bioflavonoide);
  • vitamina PP (nicotinamida);
  • vitamina P4 (troxerutina);
  • vitamina T (substante stimulatoare de crestere);
  • vitamina U (extrasa din sucul de varza).

 

 

Faceti cat mai multa miscare in aer liber. Mersul pe jos (cel putin 30 de minute/zi), plimbarea prin parc, mersul pe bicicleta sunt excelente pentru mentinerea unui tonus muscular si psihic la nivelul organismului.

Consumati legume si fructe, de preferat in stare proaspata.

vit si min 4

Salata, spanacul, urzicile, morcovii, sfecla, ardeiul gras si fructele proaspete aduc un aport de vitamine si minerale, de care avem mare nevoie in aceasta perioada.

Nu uitati nici de lichide – ceaiurile de plante, laptele, iaurtul, apa in cantitate de minim 2l/zi.

apa

De asemenea, nu neglijati odihna. Orele de somn (7-8 ore/oapte) sunt importante pentru energia zilei urmatoare.

Un regim de viata echilibrat, cu miscare, aport hidric, vitamine si minerale ne va face capabili de a fim sanatosi tot anul !

Va doresc o zi excelenta si fara excese !

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s